
A network marketing, mint szakma még mindig rengeteg szkepticizmust vált ki, amit szeretnék eloszlatni.
Mi itt a Chogannél a professzionális nwm-re törekszünk, egészséges értékekkel, mellyel szeretnénk megmutatni az embereknek hogy az MLM igenis egy szakma.
Pont ezért tartom fontosnak azt, hogy ilyen cikkeket is írjak, melyben edukációs tartalmakat teszek közzé, hogy az emberek fejében eloszlathassuk a kételyeket.
Nézzük a leggyakoribb tévhitet, ami pedig az, hogy az emberek tudatában a network marketing egyenlő a piramisjátékkal...
Piramis rendszer vs. Network marketing
Ide írhatsz...

...és most szeretném Nektek részletesebben is kifejteni ezt a táblázatot.
Mi az a piramisrendszer?

A piramisjáték illegális üzleti modell, ahol a pénzkeresés nem a termék eladásából, hanem főleg új emberek beléptetéséből (toborzásából) származik.
Fontos tudni, hogy mi, mint egy nwm cég, teljesen elhatárolódunk mindenfajta piramisjátéktól.
EZEK TELJESEN ILLEGÁLISAK!

Ezek a cégek visszaélnek a nwm-el, hogy valamilyen kreatív módon építsenek fel valamit.
Az ilyen rendszereknél, cégeknél nincs termék amit értékesítenek, maga az üzlet az újonnan érkező tagok belépési díjából van fenntartva, és a benne levő tagok is ebből vannak kifizetve, tehát az egész a toborzásra épül.
Jellemzői:
-
Nincs termékeladás (ha van is termék, csak alibiből)
-
A bevétel az új tagok belépési díjából származik. (ezek rendszerint elég magas összegek)
Ennél a rendszernél azok járnak legjobban, akik legkorábban csatlakoztak, ők lesznek a piramis csúcsán, ők fogják a legtöbbet keresni, és őket nem lehet megelőzni.
-
Az új belépők egy idő után elfogynak, és ilyenkor összeomlik a rendszer, pont ezért nem működőképes hosszútávon...
EGYÉBKÉNT NEM MINDEN NAGY CÉG (pl. egy gyár) EGY PIRAMISELVEN ÉPÜL FEL??
Felül van a cég vezérigazgatója, alatta az üzemvezetők, alattuk a csapatvezetők, aztán az alkalmazottak.
Nem logikus-e, hogy egy új alkalmazott, aki tegnap kezdett, és a legalsó szinten van, sokkal kevesebbet keres, sőt lényegesen kevesebbet, mint a cég vezérigazgatója, aki pl nagyobb felelősséget és kockázatot vállal és több embert kell irányítania?!
Ezzel szemben Tudjátok honnan lehet
egy professzionális NWM céget felismerni?
Ha minden embernek lehetősége van úgy fejlődni, hogy ez a "piramis" ami már létezik, alatta pontosan ugyanúgy felépülhet.
Így ennek a személynek is lehetősége van bevétel és rang szempontjából megelőzni a "vezérigazgatót".
Egy megbízható NWM cég lehetővé teszi számodra, hogy karriert építs,ahol nem mindig az van, hogy akik feletted állnak, többet keresnek nálad.
Na de mi az a network marketing, vagy multi level marketing?

A nwm = multi level marketing (MLM).
Az MLM-ben, ahogy a nevében is benne van, több szintről van szó, amelyeket fel lehet építeni, és lehetőséget adunk olyan embereknek is, akik eredetileg csak vásárlók és fogyasztók, hogy ők is kiépíthessenek egy saját üzletet velünk együtt.
Az MLM első formái már az 1940-es években megjelentek az Egyesült Államokban. Azóta sok vállalat van a piacon akik professzionálisan űzik a nwm-et, pl. a mi partnercégünk is.
Fontos tudni, hogy az egész globális kiskereskedelemnek csupán az 1%-át fedi le a NWM.
Szerintem ez tökéletesen mutatja ennek az iparágnak a potenciálját.
Ezen érdemes lehet elgondolkozni azoknak, akik azt mondják, hogy "már mindenki ezt csinálja", a "csapból is ez folyik".
Ez igaz lehet bizonyos cégekre, akik pl.csak egy bizonyos piacra fókuszálnak a termékeikkel/szolgáltatásaikkal. De összességében ez nem így van.
Világszerte kb.120-140 millió NETWORKER létezik, ebből 10%, tehát 12-14 millió ember ezt főállásban végzi, ők teljes munkaidős network marketing szakemberek, akik stabil jövedelmet értek el a nwm területén.
Bár a nwm kicsinek tűnik, mert sok embernek bátorsága sincs beszélni róla, (pedig már másodlagos jövedelmet keresnek vele hosszú ideje), évente 250 milliárd eurós forgalmat generál.
Ez kb akkora összeg, mint a
film-és a zeneipar együttvéve.
- Van valódi termék vagy szolgáltatás, és a termékeladás van fókuszban.
- Az értékesítési hálózat tagjai jutalékot kapnak a saját eladásaik után és azok után is, akiket beléptetnek (és azok eladásai után is).
- Az új tagok regisztrálása nem kötelező, hiszen nem ez az elsődleges, hanem az, hogy minőségi és aktív tanácsadók legyenek a hálózat tagjai akik értékesítéseikkel forgalmat generálnak az adott cégnek, amiért a cég természetesen nem marad hálátlan...
- Hosszútávon is működőképes (rengeteg MLM cég működik hosszú évek óta, van olyan cég aki 91 éve, és 66 éve működik...)
A nwm a bevéltelét az termékek és szolgáltatások értékesítéséből generálja a már meglevő hálózaton belül, és NEM az új tagok belépésére támaszkodik.
Egy professzionális nwm cég egyáltalán nem aggódik emiatt, ha holnap úgy döntene, hogy nem enged be több új partnert (viszonteladók és tanácsadók), akkor is ugyanúgy működne tovább, mert a hálózat már ki van építve, és ezen a hálózaton keresztül bizonyos bevételt generálnak. (termékeket / szolgáltatásokat értékesítenek).
Egy vállalat számára ilyenkor lényegtelen hogy jönnek-e új forgalmazó partnerek, vagy sem, mert ez a bevétel hónapról-hónapra garantált.

Azoknál a cégeknél, ahol széles és minőségi a termékpaletta, gyakorlatilag minden háztartás, vagy ember potenciális vásárló lehet a világon.
Vannak olyan cégek akik csak bizonyos termékeket kínálnak, és csak egy kis piaci rést szolgálnak ki, de vannak olyan cégek, akik ennél többet nyújtanak, amelyek szélesebb termékpalettával rendelkeznek, ahol gyakorlatilag minden háztartás, vagy ember a világon potenciális vásárló lehet hosszútávon.
Ez az a pillanat, amikor a piramis hirtelen olyan formát ölt, hogy felfele nyitottá válik.
NINCS FELSŐ HATÁRA, NINCSENEK KORLÁTOK, hiszen mielőtt a világ összes 8 milliárd emberét kiszolgálnánl, még rengeteg munka áll előttünk, és valószínűleg már nem is leszünk ezen a világon, amikor ez a küldetés beteljesedik.
A nwm cégek hatalmas potenciált kínálnak.
Ha valaki nem sikeres benne, a probléma sosem a lehetőség hiánya, hanem a hitelesség hiánya, illetve a tény, hogy sok ember még mindig szkeptikus a nwm-el kapcsolatban.
Természetesen nem írott szabály az, hogy mindenki sikeres lesz a network marketingben, ahogy semelyik másik szakmánál sem garantált. Ez sem való mindenkinek.
A network marketingben fontos a tudásvágy, a szorgalom, a kitartás, kreativitás, bátorság, és a jó kommunikációs készség.